Noniin nyt mun matkani on sitte alkanu! Tässä istutaan äitin kanssa autossa ja matkaa Helsinkiin tällä hetkellä reilut 150 kilsaa. Meinas pikkunen itkukin tulla, kun kotoa lähti… Bitte ja Jekku siin pihalla vaan tallusteli tajuamatta ollenkaan et mitäs tässä nyt on tapahtumassa. Ne vaan kattelivat silmät suurina, kun kannettiin mun (pinkkiä) matkalaukkua autoon. Aikasemmin päivällä kävin myllyssä hyvästelemässä Jennyn, Lauran, Ainon ja Tommin. Eilen tuliki koulukaverit jo hyvästeltyy, kun käytiin Caribiassa uimassa. Onneks muute ei tullu otsaan mustelmaa, ku menin sitte siellä ja löin pääni altaan pohjaan oikee kunnol :DD Lauantaina jo tuliki suurin osa muist kavereist hyvästeltyy siellä läksiäisissä, mutta ehkei niistä sen enempää…
Mutta siis huomenna pitäisi AFS:än joku työntekijä olla lentokentällä 05.00 antamassa lentolippuja. Sieltä sitten lähdetään sellasen toisen tytön kanssa lentelemää 06.30 kohti Amsterdamia, josta sitte paikallista aikaa 12.40 otetaan suunnaksi Chicago! Jännäää sanoisin. Tommi pidäppä puhelin esillä niin voin soittaa sulle sieltä Amsterdamista, kun oon taas eksyksissä! Nooh, enköhän mä sieltä sitte ehdi oikeen portin löytämään ku on siin aika ruhtinaallisesti aikaa… Chicagossa olen sitte joskus yhdeksältä Suomen aikaa. Siellähän kello on vasta jotain kaks päivällä että että mukavaa sanoisin! Siellä Chicagossa on ensin jonkunlainen orientaatio juttu ja lauantaina pääsen sitte sinne perheeseen! Mun perheeseeni kuuluu siis äiti Martha, Isä Dave ja sisko Claire. Heillä on myös kaks muuta lasta, mutta ne ei asu enää koton. Perheessä on myös kaks koiraa ja kissa. Siit kissast mä nyt en oo niiin erityisen innoissani, mut ne koirat on kyl kivat! Koti näyttää ihan tilavalta omakoti talolta (ei oo teltta, eikä sijaitse missään maalla, eikä ole mikään getto!). Matkaa Chicagoon on joku noin tunti ja Martha on jo vähän niinku shoppailuretkii sinnepäin lupaillu… Niitä odotellessa! Koulun nimi ei nyt just tuu mieleen, mut se on semmonen joku aika perus 1900 oppilaan High School. Niin ja pääsin sinne muuten senioriks! Maanantain käydään siel tapaamassa opoo ja jotain muuta henkilöö. Tiistaina sitte alkaaki jo mun kouluni. Niillä muilla on alkanu jo eilen.. Siellä on viis muutaki vaihtarii.. Toivottavasti ne ei oo jo ihan kyllästynei meihin..
Kaikki on jo kauan kyselly et jännitääkö. Ei kyllä oikeestaan vielä mut ehkä se tästä.. Voi olla et se johtuu siitä et ei sitä tajua että siellä oikeesti on sen vuoden! Ja nyt ku nää lähtöjärjestelytki piti tehdä viime tingassa (eihän niitä voinu hyvissä ajoin alottaa, kun sitten kun muitten koulu alkaa on hyvää aikaa..) ni siinä pakatessakaan ei oikeen vielä tullu sellasta kunnon lähtöfiilistä. Voi kuitenki olla et jää ens yönä unet vähän vähemmälle, kun sitten pitää niin hiton aikasin noustakin. Voin muuten nyt jo sanoo, et en ota mitään valituksia vastaan kirjotusvirheistä tai mistään kielioppivirheistä! Mä olen menossa jenkkeihin opettelemaan Englantia, en kirjoittamaan hyvää Suomea! Jos jollekin tulee ongelmia Turun murteen kanssa nii pyytäkää jotain tulkkaamaan! Tämmönen on nyt mun eka päivitys. Seuraava tulee ehkä joskus, ku sattuu jaksamaan taas naputella!
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti