maanantai 26. syyskuuta 2011

The First Month - Completed!


Jahasjahas taas on viikko kadonnu johonki! Kiirettä meinaa kokoajan pitää edelleen.  Alkuviikolla tosin meinas olla vähä löhöily aikaaki, mut sitte keskiviik iltan oliki  sitte semmone Young life -iltama. Se nyt oli verrattavis vähä meiä hengarii eli siis se oli vähä niinku uskonnollinen juttu mut ei sit kuitenkaa :D Siellä oli siis joku 60 high schoolilaista kokoontunu semmosen Gabyn alakertaan. Meno oli sen mukasta :D Lauleskeltiin siellä sitte ja oli siin jottain leikkejä ja sketsejäki. Hauskaa oli ja pääs taas tutustumaa uusii jenkkinuoriin. Torstai iltan sitte menin sinne snowball juttuu, mist selitin viimeks :D Kyl mä torstain iltapäiväl mietin et mitä hittoo mä oikee mahdan säätää ku lähetin tekstarii semmosel Meganille siitä ja olin kerran aikasemmi sen kans jutellu koulus :D No ei siinä se lupas antaa mul kyydin sinne ja näi :D No sitte ku se tuli mua hakemaan ni meinas suu loksahtaa auki ku siel auton takapenkil oli odottamas kaks jätkää. No ei siinäkää vielä mut ensimmäine asia mitä se Megan sano ku astuin autoon oli et tuoksun hyvält :D Toinen niist pojist totes et tuoksun iha suomelta ja sit se toinen lisäs et iha vesiputouksil. Viisastutin niit sitte et ei Suomessa mitään vesiputouksii kyllä ooo mut kiitos vaan juu :D Mut kiva ilta oli ja siel vast jenkkinuoriin tutustuski, ku ne kaikki "lumipalloilijat" oli hirveen puheliaita ja muuten rakasti halailuu! Sain varmaa 100 halii siel :D Ei mul kyl vieläkää selvinny mikä se operation snowball on, mut ainaki ne nuoret on sitoutunu huumeettomuuteen ja alkoholittomuuteen hehheh sopii mun elämääni täällä! Mut juu lupauduin sit johonki leirillekki menemään niitten kans :D Noniii hyvä tulee tästäki :D

Eilen olin taas yllättäen shoppailemassa. Täl kertaa chileläisen Javin kanssa. Hauskaa oli ja rahaaki sain yllättäen kulumaan aika kivasti :) BTW jotkut on saattanu nähdä semmosten omenakuvan facebookissa, mut esim. äitille tiedoks et ostettii semmoset toffee/suklaaraekuorrutetut omenat ja oli muuten aivan taivaallista ! Shoppaillessa meniki oikeestaa koko päivä ja ku tulin kotiin ni syötiinki taas illallista (ettei vaan pääse paino putoomaa). Muuten ei oo yhtään vaihtarikilooo (viel) tullu! Ja pakko pitää paino homecomingii asti samana et mekko näyttää hyvält! Hehheh kaks viikkoo saatte viel odottaa kuvaa siit ;) Mutta niiin eilen illalla vielä tapasin isän äidin ekaa kertaa. (Mul ei oo mitään hajuu et mite se kirjotetaa miten kutsun sitä :D) Se oli toosi mukava ja oliha se iha kivaa ku se tuli heti halaamaa ja pussaamaa ja kutsuu lapsenlapseks
Aaaah <3
Javi :)

Tänää sitte oli perus kolmen tunnin kirkkosessio :D Ei siin oikeesti oo muuta ongelmaa ku se et siel pitää olla yheksält aamul -.- Sen jälkee mentii sit kiinalaisee syömään kolmen muun perheen kanssa, jotka oli adoptoinu lapsen Kiinasta samaan aikaan. Ainaki yks niistä oli semmonen kenen kans Claire oli lentäny sillon ku se tuli tänne. Sieltä ku lopultas viiden maissa päästiin kotiin ajattelin että saakeli soikoon ja otin imurin esiin ja SIIVOSIN mun huoneen oikeen kunnolla. (Äiti usko tai älä!) Yks syy siihen oli se et Charline Saksasta tulee meille "hoitoon" 2 yöks ku sen hostit on matkoilla. Meist on muuten tullu ihan sairaan hyvii ystävii nyt jo. Eilen juteltiin et on tää kumma juttu ku kuukaudes tultu näin läheisiks! Niin sitä pitiki vielä sanoo et et niii kuukausi on nyt täällä takana! Ei vielä oo kyllä kertaakaa kunnolla kaduttanu et tänne oon lähteny! Tietty on tullu hetkii ku on miettiny et mitä jos mut kyl ne on aika nopeesti menny ohi. Onneks.

Charlene, joka teiän harmiksenne vihaa kuvii
Mutta juu pahoittelen kirjoitusvirheitä ku en ehtiny kunnol lukemaa tätä läpi ku jäätävä kiire taas vaihteeks, mut aattelin et (ainaki äiti) haluu lukee kuulumisii kirjotusvirheineeen. Meiän sukupuoleton Geneva High  Schoolin väreihin pukeutunu sukupuoleton hirvi haluaa toivottaa kaikille huomenta tähän loppuun :)

sunnuntai 18. syyskuuta 2011

Kylmästä lämpimään EIKU lämpimästä kylmään

Ja taas on yks viikko hujahtanu! Perjantaina tuleeki sitte kuukausi täällä täyteen! Emmää tajuu et mihi tää aika oikee menee, ku tän alun pitäis viel olla paljon hitaampaa ku sit ne viimiset kuukaudet.. Kauheet kyl ees ajatel semmost et täält joskus joutuu lähtemäänki... Btw mä lähden täältä 25.  päivä kesäkuuta eli oon Suomessa sitte 26. päivä. Ja Rakas serkkuni en ole unohtanu sun lupaust ensimmäisestä jokilaivasidukasta! Sit muute juhlitaan ku tuun takasin. Jos tulen ;DD Mut siis sillo 23. päivä on näitten keskimmäisen tyttären Beccan häät Indianassa joten sit tuleeki kiiiiireinen viikonloppu!

Täl viikolla nyt ei oikee tapahtunu yhtään mitään iltasin, koska olin yksinkertasesti ihan sairaan väsyny joka ilta. Ku koulusta päässy kotii, raauhautunu yläkertaa, avasin  telkkarin ja sit yritin sitä kattoo, mut silmät meinas kokoaja mennä kiinni saakeli :D Täl viikol tosin kävin tutustumas ensi maanantain tv-clubiin, tiistaina "kotsa" clubiin, torstain ranska-clubii ja torstain illal mun viel piti mennä johonki lumipallo??clubii, mut sit tuli vähä draamaa kuvioihi ja se siirtys ens viikol.. Draama oli siis se et mun "lunchbuddy" eros sen poikaystävästä ni se ei sit halunnukkaa tulla ni en sit mennykkää sinne :D Ja ettei se draama sit riittäny saman päivän meiän kans söi lounast semmonen poika ketä oli just kuullu et sen isoäiti oli kuollu. Koitappa siinä sitte keksii jotai järkevää sanottavaa!

Viikonloppu onki sitte vierähtäny niii lujaa ohi et ei oo ehtiny ees läksyi viel tehä! Ensin perjantaina Charlene tuli meille koulun jälkee ja sitte lähinki illalliselle ja kattomaan musikaalii mun liasonin (vähä niinku tukihenkilö) ja sen miehen ja Rashanin kanssa. Rashan on kans vaihtarina tääl ja meiä koulus.. Se on Libanonist :) Se musikaali oli kyl iha jeeees, mut se et se alko puol yheksält ja loppu puol kahelttoist ei ollu iha mun juttu, ku muutenki väsytti aivan sairaasti. Sittekkää sen jälkee ei päästy kottii vaan mentii Pakistanilaisen vaihtarin Moeezin luo viel syömää jälkiruokaa.. Hehheh hyvä etten nukahtanu siihe ruokapöytää ja pää (täl kertaa) browniekulhoo!

Eilen sitte heti aamupäivästä lähettiii shoppailemaa homecoming mekkoo Charlenen ja meiä mumien kans :D Siihen meniki sit mukavat 8 tuntii et löydettii sopivat :D Tääl onki vähä erillaist ostaa juhlamekkoo ku valinnanvaraa riiiittää! Koitin yhteensä varmaa 50 mekkoo pääl ja lopultas sit löytys se oikee! Aattelin vähä et annan teiä odottaa sinne homecomingpäivää asti et millanes mekko tuli ostettuu! Sen voin kertoo et se oli iha hiton halpa! Normaali hinta oli 80$ mut sit se oli viimine sitä mallii ni se oli vissii -40% ja siit viel -20% ja loppuhinta oli joku 35% ELI noin 28 euroo! Ehkä mun sittenki pitää laittaa kuva siit et oikeesti tajuutte et se oli HALPA!  Ja se oli viel iha kunnon liikkeest mist mum sanos et nää on sit vähä kalliimpiii :D Tänään sitte taas kolmen tunnin kirkottelun jälkee (oon muute henkisesti erittäin puhdistunu ku pääsen täält kotii!) lähettii äitin kans uudestaa shoppailemaa sinne kauppakeskuksee 6 tunniks :D  Mukaan tarttus vähä talvisempii vaatteit, ku tiistain jälkee ei enää tarkentunu shortseis ja lyhythihases paidas kouluu :( Loppuviikol sai takinki kaivaa

Täytyy muuten ihan mun terveyden kannalta toivoo et oon ymmärtäny jotain pahasti väärin, koska me ollaan ens viikonloppuna menos Chicagoo ja pahoin pelkään et me ollaan menos jollekki Segway-kiertoajelulle. Juu älkää edes miettikö mua ja sitä härvelii yhdessä, koska ruuumiita tiedossa! Mitäs muuta... Niin nyt on muuten lihakset kipeenä ku Claire piti jumpan mulle ja mumille :D Ei hitto Claire on kyl semmone personal traineri et huhhuh :D Pelottaaa ajatuski siit et huomen uudestaa! Claire on siis harrastanu gymnasticsii ja juoksuu varmaa kymmene vuotta ja on vissii iha kohtuu hyväki ainaki sen huoneen mitalimääräst päätellen...
Ja lihaksist :D

Tänään on kyllä menny vähä fiilikset laidasta laitaan ja vähä vaikee jotenki ajatella sitä et siit on nyt vuosi aikaa ku iskä nukku poies <3 Ikäväki on vähä meinannu olla.. Nytte ku miettii ni kyl on vuosi menny nopeesti, mut muistot viime syksyst on kyllä aikast sumeita ja kyllähä sitä taidettii aika hyvi mennä vaa eteenpäi pahemmi keskittymät ja ajattelemat.. Mut täytyy kai sitä aatella kans sitä et vuoden päästä tää seikkailu on jo ohi ja uudet kujeet alkanu siellä päin !


Muuten semmonen tuli vielä mielee et jos jottai semmost asiaa tulee et tarvii mut saada äkkii kiinni tai haluu välttämät mul soittaa ni mun jenkkinumero on 1 630 220 1388 :D Kuvii ei täl kertaa tuu ku oon laiska!




sunnuntai 11. syyskuuta 2011

9/11

Tänäänhän se muistopäivä on. Ja sen on huomannu! Aamulla ensimmäiseks kuulin vanhempien huoneen televisiosta miten se päivä kymmenen vuotta sitten oikeesti muutti kaikkien elämän. En oikeestaa ollu enne edes tajunnu kuin iso juttu se näille (ja myös meille) oli. Ja se todellaki  muutti paljon. Enkä tiiä et  oonko vähä tyhmä vai mitä mut tänään mulle vasta selvis että Irakin sota jatkuu edellee! Kyllähä  mää oon tienny et siel jotai tapahtuu kokoaja mut että sota ??  Tänään ja eilen oon käyny monta pitkää ja mielenkiintosta keskusteluu jenkkien politiikasta, siitä onko Bush sotarikollinen, ja muutenki Republikaaneista ja siitä et kenestä pitäis tulla seuraava Presidentti jne.. Muutenki  9/11  oli hyvin esillä koulussa koko viikon joka päivä kuuluteltiin jotain siihen liittyvää muistopuhetta tms. kunnes sitte perjantaina oli "huipentumana" muistotilaisuus ja  koko päivän välitunneilla kuulutettiin sillon kuolleitten nimiä.. Oli muuten pitkä lista eikä päivän aikana ehditty lukemaan varmaan edes neljännestä nimistä!



Muuten tää viikko on kulunu ihan järjettömän nopeesti! Maanantaina menin ensimmäistä kertaa oikeen kunnolla shoppailee mun uuden siskon Inan kanssa. Tai mentiihän me sit vissii tiistaina ja torstainaki... Ja keskiviikkon käytiin starbucksis :) (Äiti älä mee kattomaa mun nettipankkiin...) Shoppailtuu tuli vaikka ja mitä vaik olinki kyl yllättävän pihi... Tääl on kyl vaan kaikki niiin paljo halvempaa ku suomessa ni on iha mukavaa shoppail! Sääli vaan et Ina lähti perjantain North Westernin yliopistoon, joka on tosin tosi lähellä ja Ina tulee käymään tääl usein, opiskelemaan journalismii. Mitäs eipä mulle sitte viikon aikana tainnukkaa oikee mitää muuta tapahtuu ku tulee läksyi kumminki iha jonkun verra ja pakko mennä viimeistää 11 mais nukkumaa et saa edes sen 6-7 tuntii unta ku tääl nää koulut alkaa nii hito aikasi! Koulu menee ihan mukavasti ja jopa Ranska meinaa vähä sujuakki???? Toivottavasti sujuminen jatkuu ens viikollaki.. Alkaa aika hyvi olla koulussaki semmosii kavereit kene kans voi vähä jottai jutella ja näi + sit pari  vähä parempaaki :) Olin muuten aika hito yllättyny ku ensinnäki torstain ku koulus oli fitnes päivä (tarkottaa et sillon juostaan) et jaksoin oikeesti juosta tosi hyvi sen matkan :D Joka oli joku maili tai jotai en tiiä :D Ehkä niist bussist melkee myöhästymisist on ollu jotain hyötyäki... Muuten liikunnnas on ollu JOUSIAMMUNTAA joka ei oo mun laji sit ollenkaa! Voin vaan toivoo et se opettaja arvostaa yrittämist eikä sitä kui hyvi osuu siihe hito tauluu, koska en varmaa 3 viimisen päivän osunu kertaakaa saakeli :D

Viikonloppu onki ollu täynnä tapahtumii. Ensin perjantaina oltiin perheen kanssa semmosil musiikkijuhlil (musiikki oli kamalaa ja sato vettä), ja Claire ainaki oli hyvi tyytymätön. Mulla oli tosin sit loppujen lopuks ihan hauskaa ku mun saksalaine vaihtarikaveri, Charlene, tuli sinne ja sen perhe hengaili mun (pikkuse humalaiste) hostien kanssa. Lauantaina sitte meninki sitte Charlenen luo ja vietin oikeestaa koko päivän siellä. Katottii Slummien miljonääri, syötiin yllätysyllätys herkullinen illalline ja pelattiin vähä niiinku aliast Charlenen hostien ja joidenki heidän tuttavien kans. Aluks olin yllättäen iha kujal mut sit se alkoki sujumaa aika hyvi ja ooon iha varma et sen pelin aikan mun englanti oikeesti parantus huomattavasti! Ainii en ookkaa viel leijunu siit et mun englannin oikeakielisyyttä on kehuttu maast taivaisii tääl :)))) Ehkä ne vähä liiottelee mun mieliks, mut tänäänki yks meiän perhetuttu, joka on ollu englannin kielen professori yliopistos kehus mun englantiani :) Ja nyt itekki huomaa jo sen eron siin ku kattoo telkkarii ja keskustelee ihmisten kans et se oikeesti on paljo helpompaa !


Tässä teini-ikäinen siskoni Claire vähän paremmalla tuulella viikon varrelta :)




Tää päivä onki menny kiireisissä merkeissä. Aamulla ensimmäiseks mentiin taas kirkkoon..Aika siel menee aika nopeesti, mut se et jaksaa lähtee sinne meinaa tuottaa tuskaa... Mun  ykköstoivehan on herätä 8.00 sunnuntaina että ehtii kirkkoon! Sen peruskirkon jälkee meninki sit toiseen paikkaan johonki jumalanpalvelukseen (mikä ei sekää ollu jumalanpalvelust nähnykkää), joka oli tarkotettu lukiolaisille tai siis high schoolilaisille. Sitte lopustas ku pääsin sieltä kotii lähettiinki sitte semmoseen Scandinavian day -tapahtumaaan, jossa oli paljon ihmisii joitten alkuperä on siellä pohjoismaista päin. Ja eikös siellä sitte tullu vastaan vessajonossa yks suomalainen tyttö, joka on au pairina täs vähän matkan päässä! Ei muuten meinannu suomen puhumisesta tulla YHTÄÄN mitään alkuu! Molemmat meinas vastailla enkuks ja kieli oli aaaivan solmussa! Hehheh ehkä se on vaa hyvä ku englantii tänne on tultu opiskelemaa! Illalla sitte pari pariskuntaa tuli kylää ja syötiin makaroonilaatikkoo! Oli muuten aivan hiton hyvää ja kaikki muutki tykkäs ! Ja ne pariskunnat on aaaivan ihanii ja saan nauraa melkee pöydän alla niitte juttui ku ne selittää :D


Äiti kato mitä mää löysin täältä :)
Tässä siis nää pariskunnat ku tykkää viettää aikaa täällä vähä niinku joka viikonloppu (ja vähä viikollaki)..  Ainoo ongelma tääl o ollu se et kenenkää nimet ei jää päähä eikä myöskään näitten miesten oo jääny vaiks oon ne varmaa ainaki 10 kertaa nähny :D

 Mutta nyt aika rientää ja pakko mennä nukkumaan jälleen kerran! Lisäilen taas huomenna varmaan pari kuvaa, jos saan aikaseks... Oon niiiiiin hiton laiska ottamaa kuvii et ei mitää rajaa. Mul on kamera ain mukan mut oon ottanu ehkä 20 kuvaa yhteensä tääl :D Jos ei lasketa Photographyy varte otettui.. Niit vaan on paha julkasta ku se niitte kehittämine onki vähä jännempi juttu ... :D Mutta kuulumisiin ja ens viikonloppuna tulee varmaa uutta päivitystä :)

sunnuntai 4. syyskuuta 2011

Life goes on!

Noniiii koulu on nyt sitte alkanu oikeen kunnolla :) Ensimmäiset päivät on  menny ihan mukavasti enkä oo oikeestaan edes eksyny pahemmi ja ehtiny yhtä lukuunottamat kaikille tunneillekki ajoissa. Se yks johtu siitä et mun  piti mennä lounaan aikana vaihtamaan ranskan kirjat ku mun opettaja haluski sitte siirtää mut vaikeempaan ranskan ryhmään. Nyt oonki sit taas vaihteeks ihan kusessa sen ranskan kans... Onneks oon tottunu siihen jo Suomessa! Muuten pärjään kyl mielestäni ihan hyvin, vaik matikan sanalliset tehtävät meneeki ohi ja lujaa. Toinen aine minkä läksyt tuotti vähän suurempii ongelmii oli US government ku sanasto on aika kummallist eikä tää näitten  presidenttiehdokkaitten valinta ookkaan mikää iha yksinkertanen juttu. Mut veikkaan et noi helpottuu aika nopeesti, mut siit ranskast en todellakaa ole niin varma :D BTW tääl koulu kirjat on ihan jäätävän paksui ja painaa aivan sairaasti. Ei oo kyl muuta mahdollisuut ku yrittää tunkee kirjat ja mapit aamul REPPUUN ja koittaa jaksaa raahata se kouluun. Laukut voi ihan suosiol unohtaa. Sittehän sinne reppuun pitää kans eväät tunkee aamusin ku eihän täällä kouluissa mittään ruokaa tarjoilla. Voishan sieltä ostaa pitsaa, hampurilaisii, tacoi ym todella terveellistä. Ekan päivän käytiin ostamas ruoka sielt ja voin kertoo et oli ehkä rasvasint pitsaa mitä oon ikin syöny!

Books, binders and folders <3
  

       
Grammy and Grandpa :)
                                      
Mum and Dad :)

                                            
Täällä kotona ku syödään ni ruoka on ainaki mun mielestä ihan terveellistä perusruokaa. Ei nyt ihan samanlaista kotiruokaa ku Suomessa, mut kuitenkii tyyliin kanaa, pastaa, perunaa, lihaa.. Päivällinen syödään siis perheen kanssa, jos vaan mahollista. Jos joku ei oo 6-7 aikaa kotona, ni sitte vaan syödään ilman sitä eikä se oo nii iso juttu. Kerran käytiin tällä viikolla ulkona syömässä, ku oli dadin synttärit ja näitte isovanhempien 63-vuotishääpäivä. Samalla juhlistettiin sitä, kun Ina tuli tänne. Ina on siis kiinasta ja asus näitten mun hostien luona pari vuotta sitte ku oli täällä vaihdossa ja menee nyt Chicagoon opiskelemaan. Inan ja Clairen kanssa ollaanki nyt viikonloppu vietetty aika tiiviisti yhdessä pelaillen wii:tä, syöden, dataten ja shoppaillen. Ja käytiinhän me tänää kirkossaki aamulla ja sitte oli piknik-tilaisuus tai semmonen yhen näitten tuttavaperheen luona. Siel oli mukavaa ku pelailtiin jättiläis jengaa ja biljardii ja sit siel oli semmone peli ku beersbee :D Itte en kaljan kans pelannu sitä mut jokanen voi itte googlettaa ja todeta millanen se on :D Mut sen voin kertoo et oli hauskaa :D Eilen oli yhdet grillijuhlat chileläisen vaihtarin Javieran luona. Siellä oliki sitte ekaa kertaa melkeen kaikki tän lähialueen vaihtarit koolla. Siellä muuten söin parasta kanaa mitä oon ikin maistanu! Oli aivan taivaallist!

Javieran BBQ-partyt. Minä ja Yesha (India)

Alueen vaihtarit :) Takaa vasemmalta:  Rebecca (Kiina), Charlene (Saksa), Nastiona (Moldova), Giuditta (Italia) Edestä vasemmalta Sasha (Kiina), Yesha (Intia), MINÄ, Javiera (Chile)

Geneva girls ilmeel :)

Edessä Ina ja jätti-Jenga, takana Claire ja Beersbee


Perjantai iltana olinki mun ekassa jalkapallopelis. Säännöistä en ymmärtäny mitään muuta ku et siel on viiva minkä yli se pallo täytyy saada :D Tunnelma siel oli kyl iha niinku leffoist ku siel oppilaitten katsomos kaikki seiso ja huusi koko pelin ajan. Ja orkesteri tietty soitti ja cheerleaderit pomppi ympäriinsä :D Lähettiin tosin sit vähä enne poies ku se peli loppus ja tajusin just et en ees tiiä et voitettiinko me se peli vai ei :D Lisään varmaan huomenissa tähän vielä kuvia ja näin mut pitää vaa ensi metsästää ne jostain :) Mutta se on byebye tältä erää !