sunnuntai 23. lokakuuta 2011

Chicagoooo - The city of Blues Brothers and Barack Obama

Viikko taas vierähtäny nopeesti! Tosin täl viikol ei nyt oo oikee mitää kauheesti tapahtunu. Taino ehkä sittenki. Elämä alkaa normalisoituu aika mukavasti ja alkaa olla rutiinit muodostunu. Parast on ehkä se kumminki et nyt voi jo laittaa esim. Meganil viestii et mitäs tehtäiskö jotain ja Danan kans voi jutella oikeestaa mistä vaan :)) Ja aivan ei mun englantikaa enää kauhee huono oo. Tai siis saan ilmastuu asiani, tosin mun aksentistani aina välil huomautetaan... :D Hehheh :D Noh kyl niittenki Suomi kuullostaa aika kamalalt et ei sen puolee :D


Mut juu viikko sujus kouluu käydessä ja laiskotellessa :D Btw katoin 8 jaksoo Gossip girlii viikon aikana ku  emilia meni muistuttamaa et tääl tulis uudet  jaksotki nytte.. Ja täytyy mun nyt tietty kattoo kaikki jakso mitkä o jääny väliin  eli reilut yks tuotantokautta :D Mut juu koulu sujuu ihan mukavasti eikä nyt missään muus ku englannis oo vähän ongelmii. Ja neki johtuu siit et luettiin kirjaa englanniks ja sen kirjan sanasto nyt oli kuusest ku puolet oli  sanoi  mitä en ollu ikin kuullukkaa ja loput sit vaa muuten brittienglantii :D Ja on ollu aika nöyryyttävää tehdä  niit monivalinta testei eikä oo ollu puoleen kysymyksist mitään havaintoo... Mut joo se on "luettu" nyt. Ja toinen vaihtari  joka  on mun  ryhmäs  ei edes yrittäny  eli pointsit mulle :DD Matikastaki oon  nyt saanu semmost reiluu 90% et en valita.. Ja oon kyl aika ylpee et yhest testist tai semmosest sain 109% et muahahahahaha vaa jenkit :D Ainii semmone jännä juttu oli täl viikol ku palohälytys. Ei siin se on mukavaa ku aamul 8 aikaa pillit soimaa nii kovaa et pakko peittää korvat ja ulkon sataa vettä ja ehkä 10 astet lämmint. Ei siin paljoo naurattanu ....

Torstaina sitte oliki taas snowball. Siel nyt oli hauskaa taas jälleen kerran. Tosin pieni miinus  siit et vesiputousbieber ei ollu paikal, mut en valita :DD Siel tuli muuten  todettuu et jos joku käskee jenkeissäkin vetää sormesta ni ei  kannata... Tosin en vetäny sitä mut kaikki nauro mul ku jouduin vähä aikaa miettimää et onkohan tää joku  kansainvälinen juttu vai ei :D Mut juuu perjantain sitte menin Baileyn, Nickin, Meganin ja Dennisin kanssa ekaks syömään ylläriylläri ja sitte meganin kautta keilaamaan. Tosin Nick ja Bailey ei enää sinne tullukkaan vaan meni viettämään laatuaikaa ... Mut juu Dennis on vanha snowball kävijä mut nyt sen on colleges Milwaukees :) Istuttiin siis eka kolme tuntii steak'n shake:ssa ja  syötiin ihan sairaaan hyvät  hampurilaiset ja pirtelöt :D Sitte pohdittiin varmaan tunti et mitä seuraavaks ja lopultas päädyttiin keilaamaan. En siis ollu kolmas pyörä koska Megan seurustelee, mut en myöskään (onneks) ollu täl kertaa parituksen kohteena :D Ja niiin en muute hävinny ku kerran!

























































Eilen sitte se päivä, jota oon kauan odottanu eli pääsin CHICAGOON. Oli ihan sairaan siiistii katel  niit pilvenpiirtäjii ikkunast ja oikeesti tuli semmone fiilis et nyt oon jenkeis. Aina välil se tosiasia pääsee unohtumaa... Mut juu käveltiin siel semmosel ostoskadul ja käytiin mm. Apple stores. Rakastuin siihen btw. Äiti varmaa antaa mulle applen kannettavan  tai ainaki ipadin joululahjaks? :))) Shoppailuu muuten en päässy suorittamaa ku dad ja Claire oli matkassa mukana :D Sitte mentiinki sieltä syömään semmoseen ravintolaan misä kaikki tarjoilijat oli tökeröi ja epäasiallisii. Eikä ollu kauhee mukavaa ku heti ku avasin suuni ne havaitsi et oon jostain muualt kotosin ja jakso huomautel mun aksentistani kokoaja :D Mut juu ei siitä ruokailust sen enempää paitsi et mun hampurilaine oli jäätävä eikä mahtunu mun suuhun. Mut sitte niiii mentiiinki sil Segway touril mist selitinki jo joskus sillo ku dinosauruksetki viel eli. Se oli ihan sairaaaan siistii. Tosin se opas kävi mun hermoil enkä tajunnu mitää mitä se puhus sen italia-aksentil, mut ei siin mittää. Eka vähä harjoteltii ettei tiputa järvee eikä ajeta auton alle ja sit mentiii :) Reilu tunti sit ajeltii ja katotii Chicagoo sielt järven rannalt käsin. Suosittelen.





































Tänään sitte meninki muutaman mutkan kautta Charlenen luo värjäämään hiuksii sveitsiläisen Angin kanssa :) Onnistuin  sit tietty sekottamaa sen mun aineen väärin ja jouduin käymää ostamas uuden hiusvärin. Hehheh. No onneks ne ei ollu ku 8$ kappale joten ei se kauheesti kalliimmaks tullu ku et olisin Suomes värjänny. Illan kruunaski sitte kiinalainen, jota mum haki illalliseks. Omnomnom! Mun piti ihan lyhyesti  ja nopeesti vaan kirjottaa mut en selvästikkää onnistunu siin taaskaan :D Nyt siiis uusia koitoksia kohti :) Scatterdayt kiittää ja kuittaa ilman käsiä. PS. sori kuvien asettelu kusee, mut haluun nukkumaa.



lauantai 15. lokakuuta 2011

Homecoming, AFS leiri ja kaikkee silt välilt :)

Nyt onki päässy aikaa vierähtämää edellisest päivityksest, ku viime viikonloppu oli KIIREINEN Ensinnäki oli AFS:än leiri ja sit oli viel Homecoming! Loppujen lopuks jäi kyl vaan hyvä mieli viikonlopusta, vaik välil meinas pää räjähtää!

Hmmm ensin voisin vähä koittaa selittää homecomingist. Ei mul kyl koskaa selvinny et mite kaikki se touhu on saanu alkunsa, mut kyl siihe jotenki luokkakokoukset yms. on kuulunu aikasemmi. Tosin emmää mitää sellasii havainnu. Mut siis koko edellisviikko meniki kaikenlaisen homecomingsäädön parissa.. Joka päiväl oli ensinnäki valittu teema, jonka mukaan pukeuduttiin. Maanantain oli bändi t-paidat, tiistain pukeuduttiin homecoming teeman mukaan, joka oli "Under the Sea", keskiviikkon seniorit pukeutu sinisee, juniorit punasee, sophomoret keltasee ja freshmenit vihreesee. Torstain oliki sit "Viking Spirit" -päivä tarkottaen sitte sitä et pukeuduttiin koulun huppareihi ja paitoihi, tarkottaen et koko koulu oli sininen ja valkonen. Hehheh niinku Suomi, kyllä! Perjantain oliki sit vapaapäivä <3 Keskiviikkona sitte kyllä kokotouhu oikeen kunnolla alko, ku oli Powder Puff -peli. Tarkottaa siis tyttöjen jenkkifutist... Tosin se näytti paremminki kanalaumalt leikkimäs hippaa.. Ei millään pahalla, mut siin pelis ei ollu mitään järkee ! Joo no ei siin käytin sen kolme tuntii sit sosiaaliseen verkostoitumiseen Nickin, Baileyn ja Meganin kans :D Torstain olis ollu jottain sähellyst koulul ja vissii melkee kaikki oliki siel, mut mä päätin mennä snowballii Meganin ja Baileyn kans, koska pyjamabileet. Tarkottaen katottiin leffaa pyjamat pääl. Ei siin mut sen jälkee Nick tuli sinne ja halus välttämät mennä Mäkkii. Ei meit yhtään katottu, ku pompittiin pyjamat pääl siel.. :D Mut hei mul oli sannin ja iikun antama makkaraseepra paita pääl ja voin kertoo et ei menny pää alas ! Perjantain oliki sit homecomingparaati. Elikkä siis siel kaikki klubit, urheilujoukkueet, homecoming queen & king yms. esittäytys. Ja tietenki vaihtarit! Oli kyl iha mukavaa istustel siel avoauton kyydis, hymyillä ja heilutel suomenlippuu, ku aurinko paisto täydelt taivaalt :D
Bailey & Megan








HEHHEH




















 Nyt sit vähä joudun hyppäämää et pääsen takasin homecomingii, mut lauantain iltapäiväl pääsin  eiriltä 16.15, ajettiin kotiin 20 min ja sitte oli aikaa noin 40 minuuttii saada itteni tanssiaiskuntoo! Ei siin ihan hyvin (mielestäni) onnistuin! Sitte suuntasinki kohti Taylorin kotiii ja siel mua odotteliki sitte kolme pariskuntaa ja yks hmm... tappi. Ja Dan sitte tietenki kuvitteli et oon sen deitti.. Mietin kyl siin vaihees ku kaikkien äidit siin hössötti meist yhteiskuvaa et HEHHEH! Nojooo lukuisten kuvien jälkee päästii sit lopultas asiaan eli illallisee. Joskus sitte seiskan paikkeilla ku lopultas saatiin syötyy päästiinki sitte koululle ja sinne tansseihi.. Se koko juttu nyt oli vähä niinku ala-asteen discot. Paitsi et tuol sai ilmaset limut ja naposteltavat :D Tosin pääsymaksu oli mukavat $20.. Siellä sitte ku nää meiän pariskunnat alko tanssimaa ni eiks Dan sit halunnu tanssii mun kanssa. Nooh ekal kertaa ku se kysys sattus olemaa nii kova meteli et en "kuullu", tokal kertaa mun englannin kielentaito oli niii heikkoo et en "ymmärtäny" kysymyst, mut sit kolmannel kerral ei auttanu muu ku tanssii sen kans :DD Nooh emmä sit kumminkaa iha nii pitkäl menny ku nää muut pariskunnat, ku niitten tanssiminen näytti enemmänki.. hmm.. joltain... kuivaharjottelult.... Iha oikeesti ! Tanssiaisten jälkee mentiinki sitte takasin Taylorin luo. Siel paisteltii vaahtokarkkei ja Nick kerto "kauhutarinoit". Mut jooo hauska ilta oli kumminki vaik ette varmaa mitään muuta tajunnukkaa ku et mul lopultas oli "deitti" :D

Nick & Minä
Dan, Minä, Bailey, Nick, Rachel, Tommy, Taylor and  Sadie


Dan & Minä :)
Niii sitte voisinki palailla takasi perjantaihi, jollon paraatin jälkee lähdinki sitte leireilemää. Siellä leirillä oli parii poikkeust lukuunottamat kaikki 45 pohjois-Illianoisin vaihtarii. Ja niiinno tunnelma oli sen mukanen :D Käytiin siel lävitte kaikenlaisii tilanteit mitä voi täsä vuoden mittaan tulla vastaa. Ei siel nyt iha hirveesti mitää uutta informaatioo tullu, mut oli iha kiva kuulla mitä muut ajattelee esimerkiks rahankäytöst täällä. Lauantai aamupäivä ei kyl ollu nii mukava, ku siivottiin neljä tuntiii.. (Valitan äiti, pahoin pelkään et harjotus ei tee mestarii täsä lajis..) Toisaalt oli iha kivaa jutel ja tutustuu siin sit samal ku kuurattiin pisuaareja.. HEHHEH. Hmmm ei mul nyt tuu mielee mitää muuta selitettävää ku et kivaa oli sielläkii. BTW taidan muuttaa Norjaan tai Tanskaa, koska pojat sielt tiskas vapaaehtosesti!





Juuu niii no tää viikko sit taas onki menny vähä mielenkiintosesti, ku tiistain oli vapaapäivä ja keskiviikkon menrii kouluun vast puolenpäivän mais! Mut juuu maanantain vapaapäivä käytettiin hyväks viettäen laatuaikaa perheen kanssa. hehheh. Mentiin jonnekki keskelle ei mitään ja sitte siel oli jotku karnevaalit. Siel sitte oli semmonen jääätävä labyrintti. Se oli leikattu maissipellol ja oli muute haastet mennä se läpi. Tosin Dad kehus mun suunnistus+kartankäyttötaitoi! Ja hauskaa  sielläki lopultas oli :D Vaik paluumatkal kotiin ei voinu hengittää ollenkaa ku Claire ajo... Ja muuten samal reissul pääsin ensimmäist kertaa jenkkilän antiikkiliikkeeseen... Oli melkeen yhtä tylsää ku suomessa! Viikko nyt oli muuten varsin tylsä, ku ei ollu Operation Snowballii :( Mut juuu perjantain koulun jälkee Charlene ja Javi tuli meille ja syötiin terveellisesti täysjyväsipsei ja pelattiin Wii:tä. Hehheh nyt ku en pelannu Clairee vastaa voitin jopa Mario Cartis :)) Illal sit pelasin sitä vastaa jotai ihme pelei ja hävisin 16-1.... Nooh ehkä mä joskus opin.. Toivottavasti enne ku tarvii palata Suomee! Tänää meninki sitte taas yllättäen shoppailemaan Javin kanssa. Mukaan tarttus vaikka ja ties mitä. Esimerkiks vyö, farkut, t-paita, korvakorut, villatakki, toppi... Pankkitili saattaa olla vihanen kyl nytte.. Ehkä se leppyy taas pian :) Siellä sitte, ku oltiin shoppailemassa ni Charlene soitti ja pyysi menemään sinne. Meninki sit sinne suoraan ja katottiin She's the man, jonka oon nähny ehkä noin 100000 kertaa, mut se on kyl aina yhtä hyvä ja sit ettei vaa tuu romantiikka & disney vajet, katottii Another Cinderella story (vissiin suomeks tuhkimotarina 2??). Meinasin tosin tulla agressiiviseks ku katottiin sitä.. Onneks ei ollu valomiekkoi lähistöl. Mut juuu nyt vois alkaa nukkumaa ku huomen pitäis taas suunnata kirkkoo.. Jos totta puhutaa tää kirkottelu alkaa kyl jo tulemaa korvistaki ulos! On muute ollu aika mielenkiintoset pari päivää ku mum on ollu Indianas Beccan luona ja oon täällä kolmestaan Dadin ja Clairen kanssa... Mut juu tämä tässä tällä erää kuulumisiin :)




maanantai 3. lokakuuta 2011

Juna kulkee

Niiiii taas oon viikko hukkunu kummallisen nopeesti johonki! Yleisfiilis viikosta todellaki on se, et mihin se oikeen hävis? Alkuviikosta Charlene siis oli meillä "hoidossa". Ei siinä oli ihan mukavaa, mut mun kaltasel ihmisel joka tarttee vähä omaa aikaaki, kolme päivää jonkun kans kokoaja alkaa jo tuottaa tuskaa :D Ei siin nyt mitää suurii ongelmii tullu, mut kyl sitä keskiviikkon jo miettis et jos vois hetken iha yksinki olla. Maanantaina siiiis Charlene tuli ja käytiin YLLÄTYS YLLÄTYS shoppailemassa vähän Ultassa, joka on jääätävän kokonen kosmetiikka/hiustuotekauppa :D Ja jotain hintatasosta kertoo se et ostin uuden kajaalin, kasvovoiteen, hiusten tehohoidon, meikkivoiteen ja huulipunan reilul kahdelkympil... Dollareina siis... Enkä ostanu ees mitää halpistuotteit. Ultaa tulee kyl Suomes IKÄVÄ! Ilta meniki sitte siinä ku yritettii saada läksyi tehtyy, mut jostain syystä ei keskittymine oikee onnistunu :D Tiistaina koulun jälkee mentiinki sitte Ceramics clubiin, koska mun keksirasiani on aika pahasti vaiheessa....  Mut vaik ite sanonki ni se on ihan sairaaan hiano! Saatte sit nähä kuvii ku joskus satun saamaan sen valmiiks. Ilta meniki sitte valmistautuessa matikan testiin... Ilmeisesti ihan hyvin ainaki mun osalta koska testistä tuli 93% ja oon kyl iha hito ylpee itestäni! :D Alan taas jopa lukion pitkän matikan tappelun jälkee tykkäämää matikast. Vois varmaa alkaa harkita lyhyt matikkaa, jos se olis aina mukavaa..

Keskiviikkona sitte käytiin ostamassa homecoming koruja ja löysinki sitte iha sairaan hianon kaulakorun ja korvikset ! Mietin vaa et toivottavast ne ei oo liian juhlavat ku en oikee tiiä et mimmost tyyliii siel pitäis olla ku toiset sanoo et ei liikaa mut sit taas toiset et ei voi olla liian juhlavaa.. No kai se sit lauantain selviää! Koruostosten jälkee Charlene sit meniki kottiin jo. Ei siinä oli ihan mukavaa, mut kyl kaks iltaa olis riittäny :D Mut juuu keskiviikkoiltan taas koitti Young Life. Se on kyl aika hulluu ja mietin vaa et ketä ottaa semmosen lauman nuorii omaan kellariinsa, mut nähtävästi semmoset kenel o oma golf puttausharjotuskenttäki siellä :D Hauskaa oli !

Bailey and Megan
Torstaina koittiki sit taas Operation Snowball. Ei mul vieläkää selvinny iha tarkkaa selvinny et mikä se on mut ainaki ne yrittää siis edistää nuorten päihteettömyyttä ja kasvattaa nuorten johtajuustaitoja :D Sitte se on pääsääntösesti suunnattu vähä niinku ulospäinsuuntautuneille ja avoimille nuorille :D En tiiä kyl vieläkää mitä mää siel teen ja tommiki sitä ihmetteli suunnattomasti.... Ehkä se pelkää mun johtajuustaitojeni kasvuu ;D Noh oli miten oli mut torstai-illat on kyl mun viikon kohokohta! Eikä vaan siks et taas auton takapenkil odotteli kaks jätkää (Mut onhan se ihan plussaa et ne siellä on). Meen muuten snowball kaverien kans homecomingiiki!
hehheh
Turistit
Perjantaina sitte oliki taas kotipelipäivä (toi muuten kuullostaa tosi tyhmält) ja pelattiin Bataviaa vastaan! Batavia High School on siis meiän pahin kilpakumppani.. Ja kyl sen koulussaki huomas ku cheerleadirit pomppi ympäriinsä ja kokoajan puhuttii vaa illan pelist. Sophomorejoukkue oli oikee hiustyylinsäki yhtenäistäny pelin kunniaks. Täällä muuten nää High School -joukkueet on iso juttu. Ykski ilta juteltii illallispöydäs vaa jalkapallost ja nää vanhemmatki tiesi tasan tarkkaa et ketä pelaa ja mitä paikkaa ja onks ne hyvii vai ei. Ei siinä ei siinä. Ja pelei käy varmaa kattomas enemmä ihmisii ku Tepsin peleis ! No en kyl itseasias tiiä kui paljo siel käy, mut näissä käy ainaki semmoset 6000 henkee ja tunnelma on sen mukane! Varsinki siel oppilasosios ku 1000 hengen katsomoo ahtautuu melkee 1800 henkee. Siin ei voi ku hehheh sanoo! Ainoo miinus perjantain pelis oli se et lopultas me hävittii :(  Oli kyl tiukka peli ja viimist minuuttii lukuunottamat sai jännittää. Ei sillä et mä säännöistä jotain tajuaisin.. Tai et olisin nähny kunnol sitä peliii toisel puoliskol, ku olin "senior"osios, jossa kaikki seisoo ja yllättäen olin muita kainaloihi asti.. Mut onneks muut jakso selostaa mul ja semmosel toisel keskimääräistä lyhyemmälle henkilölle mitä siel tapahtuu :D
Mitäs niii sit päästäänki jo viikonloppuun. Lauantain oli semmonen AFS:än piknik hommeli, jos pääsin ekaa kertaa tapaamaa melkee kaikki lähialuees vaihtareist. Mikäs siinä oli syödessä, muihin  tutustuessa ja kuulumisii vaihdellessa. Siin oikeestaa meniki koko päivä ku siel piti olla kolmen maissa ja kuuden jälkee tultii kottii ni ei siin  pal muuta ehdikkää.. Paitsi pelaamaa Clairen kans Mario Cartii Wii:llä.. Voitin sen eilen jopa kerra!! Sunnuntaina tuttuun tapaan sitte oli kolmen tunnin kirkkosessio.. Siel High School jutus oli kyl oikeestaa tosi kivaa tänää, ku jakauduttii semmosii ryhmiii ja sit juteltii kaikkee henkevää ja vähemmä henkevää :D Ja sitte iltapäivällä oli yllättäen luvassa shoppailuu :D Mukaan tarttus kaikkee hyödyllistä ja vähemmän hyödyllistä homecomingii varte. Mutta juuu palailen sitte ehkä toivottavasti ens maanantaina asiaan, jos vaan ehin ku kiireinen viikko ja varsinki viikonloppu tulossa!
Siivousharjoitusta







Alueen vaihtarit :)