Nytte oon sitte saapunu tänne mun host-perheeseen Genevaan! Kyllähä sitä jo oliki saanu hetken odottaa et tänne pääsee… Matka alko siis perjantai aamuna 05.00. Lentokentältä sain lentoliput ja tapasin yhden Nooran, joka lensi mun kans yhdes Chicagoo asti! Kiitos vaan aivan ihanasta matkaseurasta :) Helsingistä sitte lennettiin sinne Amsterdamiin se joku pari tuntii ja siellä sitte venailtiin semmoset neljä tunti sitä Chicagon lentoo, joka yllätysyllätys oli myöhässä. Tosin vaan joku ehkä vajaa tunti.. Lento Amsterdamista Chicagoon meni yllättävän nopeesti ja helposti sen jälkeen ku vaan sai ruokaa, ku oli aivan jäätävä nälkä ennen kuin päästiin sinne koneeseen. Ruoat oli muuten ihan tajuttoman hyvii siel konees! En yleensä tykkää mistään lentokone ruuista , mut tää oli kyl hyvää. Naminami. Sitte lopultas ku kahdeksan tunnin lennon jälkeen päästii perille ni siellä kentällä tapasinki poikkeuksellisesti mun host-mumin! Se on AFS:än vapaaehtoinen ja sitä kautta sit näin sen, vaikka mun oikeesti olis pitäny nähdä se vasta tänään. Martha sit vei meiät sieltä kentältä sellasen AFS:än vapaaehtosen pariskunnan luo parin muun vaihtarin kanssa. Siellä meillä oli pikkasen jottain alku infoa ja sitte syötiin illallista ja pelailtiin vähän ennen ku meiät lopultas yhdeksält päästettiin nukkumaan. Siin vaihees alko kyl vähäsen jo väsyttää, ku kello oli Suomen aikaa jotain 05.00 enkä ollu yhtään nukkunu sen jälkeen ku Suomesta lähti.
Tänään sitte onki tapahtunu paljon kaikkee. Aamulla noustiin seiskalta ja lähettiin orientaatioleirille. Siellä meit oli joku ehkä 9 eri puolilta maailmaa ja puoleenpäivään asti käytiin läpi kaikkee mitä saattaa tulla vastaan nyt ekoina päivinä. Sitte tuliki jo se hetki ku alko jännittämään aivan sairaasti perheitten tapaamista! Kädet tärisi ja sydän hakkas, kun me oltiin yhdessä huoneessa odottamassa perheiden näkemistä! Sitte me mentii yksitellen sellasten rappusten päähän, ja sitte siellä se mun perhe oli vilkuttelemassa!
Sieltä kirkolta missä se leiri oli, me sitte ajeltiin perheen kanssa joku viis minuuttia mun uuteen kotiin. Tää on tämmönen tosi tilava, mut vähän vanhahtavan tyylinen kolmikerroksinen talo. Ihan sairaan kotoisa ja sellanen rento ettei tarvii miettii et voiko koskee johonki vai ei, muttei silti mikään sikolätti. Ja muuten mun huone on PINKKI! Siiiiistiii. Päivä onki tässä sit hurahtanu syödessä, pikku visiitil koulussa ja sitten mun Usa:n uudet isovanhemmat kävi kylässä. Ne on kans aivan ihania! Ainoo vaa et sain pyytää niitä vaik kui monta kertaa niit toistamaan ku ne puhus englantii aika hassusti. Muuten oon ymmärtäny tosin hyvin mitä mulle puhutaan, mut en vaan oikee osaa vastata mitää tai sitte ku vastaan ni se o ihme möngerryst :D Mut eiköhä se siit pikku hiljaa ala kehittyy! Äsken käytiin vielä kaupungilla jäätelöillä ja oli ihan sairaan hyvää. Parempaa ku siel Italialaises paikas Turus! Mutta nytte nukkumaan! Teillä kello on melkeen kuus aamulla, täällä taas puol kymmenen illalla! Kuulumisiin :)
aww, ihana kaisa !
VastaaPoistakiitos myos sulle ihanasta matkaseurasta, saa naha miten ihana on kotimatka ? :D
hahahah pahoin pelkään et itketään kilpaa :D
VastaaPoista